lördag 19 februari 2011

Valframgångar

I onsdags (16/2-11) blev det officiellt att jag är ett av kongressombuden för Avdelning 1 i Handels. Det innebär att jag 25-29 maj får vara med på Handels Kongress och besluta om hur Handels ska arbeta de kommande fem åren. Något som känns väldigt viktigt och hedrande. Inte minst för att det kommer att stå minst två avtalsrörelser under den perioden. Jag är väldigt glad och tacksam över förtroendet från dom som kryssade mig och jag lovar att göra mitt bästa för att företräda er på ett tillfredställande sätt.

Man mitt fackliga engagemang stannar inte där, en vecka tidigare (8/2-11) blev jag inröstad som suppleant i den lokala klubbstyrelsen på min arbetsplats. Ytterligare ett uppdrag jag med stolthet och ödmjkhet ser fram mot att ta mig an. Nu har jag ett år på mig att visa att jag är värd ett förlängt förtroende och det året tänker jag inte kasta bort.

Inga kommentarer: