lördag 1 januari 2011

Ring klocka, ring!

Så ljöd orden i Stockholm i natt. Men de senaste 8 åren har jag inte varit "på plats". Kärleken ledde mig till Malmö och här har jag verkligen hittat hem. Skillnaderna mellan Malmö och Stockholm är stora, men det kan vi återkomma till en annan dag.

Jag blev socialdemokrat för att jag tror på det goda samhället! Ett samhälle där alla har ett egenvärde, där vi aktivt tar hand om dom som är gamla, sjuka eller arbetslösa. Ett jämställt samhälle med en jämlikt tillväxt och rättvis fördelning. Ett samhälle som arbetar mot orättvisor, fattigdom och social utslagning.

Jag vill se ett grönt folkhem byggt på starka och sunda värderingar. Ett samhälle där demokrati och upplysning ger individen frihet och trygghet. En individuell frihet i en kollektiv gemenskap ger oss människor de verktygen vi behöver för att förverkliga oss själva.

Jag tror att Sveriges Socialdemokratiska Arbetareparti är det bästa alternativet för att nå fram till ett sådant samhälle!

På den här bloggen kommer jag att skriva om hur jag ser på vägen till det goda samhället, socialdemokratins framtid, fackligt arbete samt politik i allmänhet. Jag hoppas kunna inspirera till såväl debatt som dialog.

Inga kommentarer: